Tiedote: Koronaviruksen vaikutukset Pedago ry:n toimintaan

Pedago ry:n hallitus on tietoinen tämänhetkisestä tilanteesta liittyen koronavirukseen. Perjantaina 13.3. aluehallintovirasto kielsi kaikki yli 500 hengen tapahtumat.

Jyväskylän yliopisto on antanut oman tiedotteensa liittyen koronavirukseen: https://www.jyu.fi/fi/opiskelijalle/hyvinvointi/koronavirusohjeistus. Lisäksi Jyväskylän yliopisto on lähettänyt perjantaina 13.3. sähköpostitse sisäisen tiedotteen henkilökunnalle ja opiskelijoille. Sähköpostissa Jyväskylän yliopisto suosittelee, että henkilökunta tai opiskelijat eivät osallistu suuriin yleisötapahtumiin tai -tilaisuuksiin.

Perjantaina 13.3. myös JYY on antanut oman tiedotteensa liittyen koronavirukseen: https://jyy.fi/koronavirus/. Tiedotteessaan JYY suosittelee kaikkia järjestöjä joko peruuttamaan tapahtumat tai siirtämään niitä kesäkuulle asti.

Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki Pedagon kevään tapahtumat perutaan toistaiseksi. Tämä koskee niin liikuntavuoroja, hengailuiltoja kuin maksullisiakin tapahtumia. Noudatamme valtakunnallisia ja yliopistokohtaisia suosituksia toiminnassamme. Seuraamme aktiivisesti viranomaisten, Jyväskylän yliopiston ja JYY:n tiedotusta ja pyrimme järjestönä tiedottamaan ajantasaisesti mahdollisista muutoksista Pedagon tapahtumiin liittyen.

Tiistaina 17.3. kokoustamme hallituksen kesken normaalin tapaan ja keskustelemme lisää aiheesta. Vaikka kokouksemme ovat kaikille Pedagon jäsenille avoimia, pyydämme huomioimaan suositukset yleisötapahtumiin osallistumisesta. Tutorhakijoille ilmoitamme suositellusta menettelytavasta erikseen sähköpostitse.

Pahoittelemme tilanteesta koituvia muutoksia. Haluamme kuitenkin omalla toiminnallamme olla ehkäisemässä koronaviruksen leviämistä. Pidetään itsestämme ja toisistamme huolta. Huolehditaan hyvästä käsihygieniasta ja pysytään kotona, mikäli flunssan oireita ilmenee.

Lisätietoa koronan vaikutuksista Pedago ry:n toimintaan voit kysyä Annu Pulkalta tai Veera Seppäseltä joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Annu Pulkka                                  Veera Seppänen

analpulk@student.jyu.fi                seppavlv@student.jyu.fi